torsdag, mai 25, 2006

Vårferd mot sommer.

I dag har jeg hatt en skikkelig fin fridag! Sov lenge fordi Brore passet Dattera siden jeg skulle ut i går. Og siden det ikke var noe morsomt ute, fordi alle egentlig var teite, kom jeg hjem tidlig, og var følgelig i finfin form i dag. Bakte sommerens første rabarbrakake med vaniljekrem – mmmmm. Skravla, drakk mengder av kaffe og spiste kaka sammen Nabokjerringa, Brore og alle små-krapylene. Sola skinte og vi sykla og spilte fotball og planta solsikkene som Nabokjerringa har hatt til forkultur i stuevinduene. Som avslutning spiste Dattera og jeg kveldsmat i senga mens vi så på Donaldfilm, og vi hadde kun en liten krangel hele dagen. Sånne dager blir man sliten og lykkelig av.

2 kommentarer:

Sexy Sadie sa...

Leste jeg ikke i nyhetene tidligere i uken at det snødde i Trondheimen?

K for Kvinne sa...

Well, som du vet er været i Trh stadig skiftende, snø det ene øyeblikket, stekende sol det neste. Så ja, vi bar alle tallerkener, kaffekopper, saftmugge og kake ut i hagen, bare for å bære dem inn igjen mens kaffevannet kokte fordi herlig solskinn hadde snudd til plaskende regnvær på to minutter. Kaka ble fortæret innendørs, mens sola igjen varmet i hagen. ..Men noe snø så vi ikke, nei.